Weekend!!! - Reisverslag uit San Sebastián, Spanje van Loreen Kronnie - WaarBenJij.nu Weekend!!! - Reisverslag uit San Sebastián, Spanje van Loreen Kronnie - WaarBenJij.nu

Weekend!!!

Door: loreentekronnie

Blijf op de hoogte en volg Loreen

21 Augustus 2010 | Spanje, San Sebastián

Buenas tardes!

Even weer een update over hoe het hier allemaal gaat. In de afgelopen dagen is er weer een boel gebeurd, dus reden genoeg om weer wat op papier te zetten.

Vandaag is het zaterdag en dat betekend weekend! En weekend betekent natuurlijk uitslapen, dat waren we dan ook echt van plan. Om 9.30 uur was ik helaas al klaarwakker en kwam er van dat uitslapen ook niet veel.
Deze week is het hier in San Sebastian Semana Grande (Grote week) een groots feest wat betekent dat ’s middags de winkels zowat bijna allemaal dicht zijn en dat er ’s avonds overal feest is. Nou ja overal, eigenlijk alleen maar in het oude deel van de stad; Parte Viaje. Wij zitten helaas helemaal aan de andere kant van de stad en maken er dus niet heel veel van mee.
Het enige wat wij wel elke avond kunnen zien hier is het vuurwerk. Bovenop het dak van ons appartement is er een groot dakterras waar je prachtig uitzicht hebt over de hele stad en je het vuurwerk perfect kan zien. Helaas was er de laatste twee dagen te weinig wind, zodat de rook bleef hangen en je dus het vuurwerk minder goed kon zien.

Vandaag zijn zowat al onze huisgenoten vertrokken en hebben we dus bijna het rijk alleen. Maar, guess what… alleen onze Chinees blijft over. Wat een geluk. Trouwens, deze Chinees blijkt bij nader inzien helemaal geen Chinees te zijn. Hij is een Mongool! (echt waar! Hij komt uit Mongolië) dat verklaart dus weer een hoop. Want waar hij zijn fratsen vandaan haalt weet ik ook niet, maar het is echt heel frappant. Elke morgen, middag en avond maakt hij zulke rare geluidjes dat ik niet eens wil weten waar hij deze mee fabriceert. En dan zijn eten, het stinkt altijd en hij kookt zo’n 4 keer per dag. En als hij dan zijn spul opruimt is er niets aan de hand, maar nee dat hij laat lekker liggen voor de volgende kookpartij.
Voor de rest waren onze huisgenoten wel heel aardig. Afgelopen maandag kwamen er nog twee Amerikanen bij, broer en zus. De broer (Jeff) zat bij ons in de ‘klas’ dus hem kenden we al een beetje en zijn zus (Lisa) hebben we ook beter leren kennen. Het waren gezellige mensen die je er goed bij kon hebben en waardoor niet alleen ons Spaans naar hoger niveau wordt gebracht, maar ook nog eens ons Engels.. Twee vliegen in één klap dus!

Dan goed nieuws over ons appartement! We hebben hem! Het ging echt zo makkelijk. Woensdag hadden we om 16.00 uur een afspraak met Daniel, een van de bewoners van de flat. Helaas ging deze afspraak niet door omdat Daniel niet in Donostia, San Sebastian, was. De volgende dag, donderdag, hadden we opnieuw een afspraak om 16.00uur. Gelukkig was hij deze keer wel aanwezig en wachtte hij ons zelfs al op bij de voordeur. We gingen een piepkleine lift in, waar ik straks met mijn koffers nog niet inpas, op naar de 5e etage. Eenmaal binnen gingen we direct naar ‘onze’ kamer. Een grote kamer met een hoogslaper en genoeg ruimte. Er sliep nu een stelletje in, maar als wij er wilden slapen kon er een extra bed in worden geplaatst. Ideaal dus! De keuken zag er ook echt prachtig uit, heel groot en (jawel) schoon! Ook de badkamer zag er goed uit, en we hebben zelfs een bad! De prijs was tussen de €450 en €500 voor ons tweeën, dus ook dat zit helemaal goed! We mochten er even over nadenken en hem dan mailen over wat we deden. Nadenken?! dachten wij, we weten het al wel hoor! We nemen het natuurlijk! De ligging is namelijk ook nog eens perfect, op 3 minuten loopafstand van ons hotel en ook nog ons op 3 minuten loopafstand van het strand. Kan het beter?
Het enige nadeel is dat we er pas vanaf 1 september in kunnen. Dit betekent dat we nog 4 nachten ergens anders moeten slapen, aangezien we 28 augustus uit dit appartement moeten. Maar heel waarschijnlijk kunnen we die 4 nachten ook nog hier blijven, en is dus alles opgelost.

Ik moet zeggen dat het allemaal een pak van mijn hart is en dat ik er nu weer alle vertrouwen in heb en zelfs heel veel zin heb om te beginnen met mijn stage. Het hotel is nog mooier dan op foto’s (alleen de ligging is iets anders) en ziet er echt heel chic uit.
Helaas kan ik nog geen foto’s plaatsen, maar mocht je nieuwsgierig zijn, dan kun je altijd bij suzannepothoven.waarbenjij.nu kijken. Hier staan de foto’s van het hotel, de omgeving en ons aanstaande appartementje op.

Nou, het verhaal is toch weer langer geworden dan ik dacht. Maar ik moet jullie daar in Nederland natuurlijk wel goed op de hoogte blijven houden.
Blijf me ook vooral krabbelen/mailen/volgen etc. want dat vind ik alleen maar leuk. Ik probeer dan ook zoveel mogelijk iedereen te beantwoorden!

Tot horens!

Ciao!

Liefs Loreen

  • 21 Augustus 2010 - 21:42

    Ernst:

    Hi meiske,, helemaal geweldig dat jullie een appartement hebben,, super,,, en nog bedankt voor you SMSje,, erg leuk.. verder volg ik natuurlijk al je leuke verhalen hier,,,, nog een goed weekend,,,OOOO,, bdw ik had vergeten uit teloggen by skype,,, maar hoop je gauw te spreken daro,,, groetjensssssss

  • 22 Augustus 2010 - 17:56

    Linda De Graaf:

    He lieve meisjes!

    Goed te lezen dat het allemaal zo leuk is!! heel veel plezier! en ik heb stiekem ook wel weer zin om lekker op school te zitten;)

    xx

  • 23 Augustus 2010 - 11:57

    Inez:

    Hai Loreen,

    Superrrrrr, een eigen appartementje. Heel veel plezier daar zo en succes met je stage. Groetjes vanuit een regenachtig Lichtenvoorde.

  • 24 Augustus 2010 - 09:13

    Hubertine Heutinck:

    Ha Loreen,

    Zo te horen gaat het super in Spanje, wel stoer hoor dat je dit allemaal doet!!!!
    Heel veel succes nog en sla een lekkere spanjaard aan de haak!

    Liefs van Hubertine, Manfred, Eefje & Sybe.

  • 24 Augustus 2010 - 19:12

    Anja:

    Wat ontzettend leuk om je belevenissen te lezen; straks mooi bundelen en uitgegeven!
    Veel succes en ik blijf je volgen.....
    groetjes

  • 25 Augustus 2010 - 09:52

    Diewertje:

    Loreen ik heb je gevonden!
    Klinkt al goed hoor, voel al een beetje jaloezie ;)
    Heel veel succes en plezier en ik ga je ook volgen !:D
    xx

  • 25 Augustus 2010 - 10:38

    Marit:

    Meid! Wat leuk om te lezen dit! Ik ga je zeker bijhouden. Hihi over dat koken en stank ken ik, volgens mij is samenwonen met zulke mensen echt moeilijk :P Leuk dat jullie een eigen app hebben & aan 't strand is toch wel heeél lekker, word wel een beetje jaloers hoor..
    Succes met je stage! Liefsx

  • 25 Augustus 2010 - 20:43

    Tonnie En Hermien:

    Hallo Loreen,zo te lezen gaat het goed met je. Wat fijn voor jou(en je familie). We hebben met veel plezier je verslagen gelezen. Wat schrijf je leuk. Hou ons maar lekker op de hoogte. Wat heerlijk dat je een apartement hebt bemachtigd, proficiat. Wij wensen je veel succes volgende week als je studie begint. Lieve groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, San Sebastián

Loreen

Actief sinds 11 Aug. 2010
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 45219

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 04 Augustus 2014

The Latin American Dream

27 Augustus 2012 - 31 Januari 2013

Het mexicaanse avontuur

16 Juli 2012 - 25 Juli 2012

Treinend door Europa

15 Augustus 2010 - 20 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: