Feliz Cumpleaños - Reisverslag uit San Sebastián, Spanje van Loreen Kronnie - WaarBenJij.nu Feliz Cumpleaños - Reisverslag uit San Sebastián, Spanje van Loreen Kronnie - WaarBenJij.nu

Feliz Cumpleaños

Door: loreentekronnie

Blijf op de hoogte en volg Loreen

26 Augustus 2010 | Spanje, San Sebastián

En alweer een berichtje van mij uit het warme (37 graden!!!) en mooie San Sebastian. We zijn hier nog geen twee weken, maar er weer genoeg gebeurd om een verhaaltje te schrijven.

Vandaag is Suzanne jarig en dat moet gevierd worden. Achttien wordt je weliswaar maar één keer toch? Dus zo kwam het dat wij gisteravond, na te hebben gepinbald, geyatzeet en Julia’s Tango hebben gekeken (onze drie nieuwe verslavingen), om vijf voor twaalf geduldig na de klok zaten te kijken om af te tellen. Het leek wel Nieuwjaar!
Toen het klokje op de laptop eindelijk 00.00 uur aangaf was het tijd om te proosten met flugel sinas in een plastic wegwerpbeker en een heerlijk taartje uit de supermarkt! Ik zeg: het begin van een fantastische verjaardag.

San Sebastian is een prachtige stad dat heel veel mogelijkheden biedt. Het oudste deel van de stad, Parte Viaje, is het mooiste gedeelte met de leukste winkels (lees: H&M, Bershka, Zara etc.) en hier hebben we dan dinsdag ook gretig gebruik van gemaakt. Tja, het kan toch niet zo zijn dat we een half jaar in kleding moeten lopen van vorig seizoen!!!
Na een hele middag te hebben gewinkeld, waren we moe en hadden onze voeten hard rust nodig! Tijd voor een bus dus. Je hebt hier echt ontzettend veel stadsbussen en bushokjes waardoor je niet altijd weet welke bus je nou precies moet nemen. Gelukkig hebben ze bij elk bushokje een kaartje met daarop aangegeven waar de bussen precies naar toe gaan. Wij hadden dus op dat kaartje gekeken en gingen er vanuit dat we bus 28 wel konden nemen. In de bus kun je gewoon een kaartje kopen voor €1,35 en dan maakt het niet uit hoe ver je moet reizen. Nou, hier hebben wij gebruik van gemaakt. Eenmaal in de bus zaten we heerlijk en reden we richting ons appartement. Inderdaad we gingen in de richting maar sloegen op het laatst toch een andere weg in, de stad uit en het platteland op. Je raadt het al, we gingen helemaal de verkeerde kant op. We vonden het eigenlijk wel grappig en lagen helemaal in een deuk. Maar hoe verder we reden, hoe minder mensen er in zaten en hoe verbaasder het gezicht van de buschauffeur werd. Toen we uiteindelijk als laatste nog in de bus zaten en de buschauffeur ons wel heel vragend aankeek, hebben we in ons beste Spaans gevraagd of hij ook nog terug gaat en dat wij ‘vergeten’ waren uit te stappen bij een bushalte aangezien we dachten dat die nog wel ergens anders zou stoppen. Na drie kwartier (een ritje duurt normaal gesproken nog geen 10 minuten) werden we eindelijk weer afgezet in de buurt van ons appartement.
Een hele citytrip voor €1,35 dus.

Dan nog een leuk verhaal over onze vriend, de Chinees. Echt er zou een boek over hem geschreven moeten worden want hij is werkelijk weerzinwekkend.
Afgelopen weekend was het dan eindelijk zover, we namen de stap om te gaan koken in ons eigen appartement. Na alles te hebben afgewassen met ons EIGEN afwasmiddel, spons en theedoek gingen we aan de slag. De eieren waren al na drie kwartier klaar en het vlees duurder maar ietsje langer. Helaas was dit laatste niet te eten en hebben we het maar weggegooid.
Tijdens deze heldendaad van het koken kwam onze kamergenoot ook een kijkje nemen in de keuken, hij keek in de koelkast en haalde hier een enorm pakket uit vandaan. Dit bleek een HELE kip te zijn die hij even goed ging bestuderen. Niet iets wat wij, uit de Achterhoek, gewend zijn en dus ook niet echt blij van werden. Gelukkig wachtte meneer nog wel met de kip klaarmaken tot wij uit de keuken waren. Maar wat schetste onze verbazing! Hij had de kip in een pan gedaan en was de kip dus aan het koken! Een uurtje later lagen de resten van deze HELE kip in de prullenbak. Hij had dus die hele kip in zijn eentje opgegeten!

Morgen is het alweer onze laatste dag op school. Het ging ontzettend snel en we hebben er echt heel veel geleerd. Het Spaans verstaan gaat nu bijna vanzelf en ook het spreken is vooruit gegaan, al hoop ik wel dat dat nog iets verbeterd als ik aan mijn stage begin. Want daar heb ik nu wel heel veel zin in. Ik ben heel benieuwd hoe alles gaat verlopen en hoe ik een stage in een hotel ga ervaren.
Over het hotel gesproken, elk jaar is er in San Sebastian van 17 t/m 26 september een nationaal filmfestival. Een enorm festival dat heel wat beroemdheden naar deze stad brengt. En waar o waar zullen die beroemdheden slapen? Precies; in Hotel Maria Cristina. Vorig jaar waren het Brad Pitt en Quintin Tarrentino de gelukkigen die onder de lakens van het mooie hotel sliepen, dit jaar gaan er de geruchten dat Julia Roberts en Sandra Bullock in San Sebastian zullen verblijven.
Hoe gaaf zal het zijn als ik straks kan zeggen dat ik de kamer heb schoongemaakt van Julia Roberts of de lakens van Sandra Bullock heb gewassen?
We zullen het allemaal zien!

Zal ik bijna nog iets zijn vergeten; nog een recept voor iedereen die zin heeft in iets anders tijdens zijn/haar ontbijt.
Men neme een stukje brood of stokbrood en besmeer dit met een dikke laag chocoladepasta.
Dan wast men een blaadje sla af en doet dit op de chocoladepasta.
Ondertussen kook je een eitje en doe je dat lekker op het blaadje sla.
Dit alles dek je af met een nieuw stukje brood en volg je het ritueel opnieuw.
Als laatste heb je dus een derde broodje en hierop doe je een dikke klodder mayo.
En klaar is je broodje mayo/ei/sla/pasta oftewel je MESP.
(ook verkrijgbaar bij de Chinees)

Hasta Luego!

Heel veel liefs Loreen


  • 27 Augustus 2010 - 12:52

    Anrien:

    waaauw wat een mooie profielfoto! :) ga nu je verhaal lezen (A)

  • 27 Augustus 2010 - 12:57

    Anrien:

    Als je Julia of Sandra tegenkomt, vraag je ze wel even een handtekening van mij he (A) :O Mijn god.. wat een bofkont ben je ook!

  • 27 Augustus 2010 - 13:03

    Gini En Wout:

    Wat ontzettend leuk om je verhaal weer te lezen! Fijn dat jullie een eigen appartement krijgen en op een mooie plek. Of ik kom is nog niet zeker,ik ben er nog steeds mee bezig, onze inkomende mail doet het niet net als internet dat is dus behoorlijk lastig. Verder zie ik dat de afstand toch behoorlijk is en dat er veel verschillende bussen en soms een trein gaan. Maar je hoort nog!Moet ik nog iets voor je mee nemen? Succes met je stage en een foto van Julie Roberts maken hé, als is het maar vanaf het balkon!

  • 27 Augustus 2010 - 14:01

    Veroni = Buuv:

    Lieve Loreen,

    Superverhalen, wat een leuke tijd heb jij daar in het lekker warme Spanje terwijl hier het regent dat het giet. Vind je het erg wanneer ik toch maar niet je ontbijttip ga uitproberen??

    Groetjes,

    Veroni

  • 27 Augustus 2010 - 18:46

    Inez Hubertine Anne:

    Hey Loreen,
    Wat een geweldig verhaal, we worden er jaloers van. En dan dat mooie weer. Heel wat beter dan hier na een etmaal regen (130 mm.) We konden bijna ons rubberen bootje voor de dag halen. Heel veel plezier daar en we gaan het recept zeker uitproberen (al lijkt het ons niet lekker te smaken) Wie niet waagt wie niet wint.
    Groetjes van ons

  • 27 Augustus 2010 - 21:37

    Linda :

    Hey Loreen,

    Ik volg al je verhalen en ik vind ze geweldig! Ik denk dat ik graag een cursus koken van je favoriete chinees wil ;), lijkt me heerlijk.

    Liefs,
    Linda

  • 28 Augustus 2010 - 17:26

    Hermien En Tonnie:

    Ik hoorde van je moeder dat je weer een verhaaltje had geschreven, dus ben ik meteen gaan lezen. Wat leuk zeg. Je maakt al meteen van alles mee, prachtig. Dat zijn toch wel erge leuke dingen, die vergeet je nooit meer. Vanaf nu zul je elke keer als je kip eet aan één bepaalde persoon denken. Wat super dat je dadelijk van die beroemdheden gaat zien.
    Heel veel groetjes van ons.

  • 28 Augustus 2010 - 19:02

    Sharon:

    Wat een super leuk verhaal meisje. Echt ik hou er van om je verhalen te lezen:D!

    Dikke kus(K)

  • 29 Augustus 2010 - 12:30

    Hennie:

    ha loreen heb je verslag met plezier gelezen ben blij dat jullie suus haar verjaardag in stijl hebben gevierd het is toch een mijlpaal haha en jullie eten daar ook zo gezond fijn om te lezen gelukkig gaan jullie gauw naar je eigen appartement veel succes nog en blijf ook jou verslag verder lezen groetjes hennie (ma van suzan)

  • 29 Augustus 2010 - 20:48

    :

    Wat suuuuperstoer dat die daar logeren:D

    Heb je toevallig foto's van die chinees?Ow mongool bedoel ik?:p

    Heel veel plezier nog daar!
    Lieeeefs

  • 02 September 2010 - 15:55

    Suzan:

    Leuk man loreentje!
    Probeer je pagina een beetje bij te houden;).. wel erg leuk om het allemaal te lezen. Ik moet je binnenkort ook gauw terug mailen! maar ben op het moment erg druk net begonnen op stage en de eerste week is altijd een beetje wennen! hoe was jou eerste stage dag? Komt vast nog wel op deze pagina te staan:D!

    Dikke kus van SUUUS

  • 05 September 2010 - 18:16

    Marleen:

    leuk leuk om te lezen jou verhalen en je kunt het ook zo leuk verwoorden allemaal... Ik heb deze site gekregen van Hubertine. ik ben wel een klein beetje jaloers hoor!!! wat een top tijd ga je daar krijgen dat pakt niemand meer van je af....

    Succes met je stage.... en met het wassen van de lakens van Sandra Bullock en Julia Roberts haha. Wat super stoer zorg wel dat je met ze op de foto komt anders gelooft niemand je....

    nog maar twee weken daar en nu al goed spaans verstaan en praten echt super knap!

    Ook nog bijna jarig he wij gaan er hier een op jou drinken!

    Geniet lekker daar en ik blijf je reisverhalen volgen hoor..........

    Liefs Marleen en een dikke kus van Liz en Ize

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, San Sebastián

Loreen

Actief sinds 11 Aug. 2010
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 45202

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 04 Augustus 2014

The Latin American Dream

27 Augustus 2012 - 31 Januari 2013

Het mexicaanse avontuur

16 Juli 2012 - 25 Juli 2012

Treinend door Europa

15 Augustus 2010 - 20 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: