NEW YORK, IJSLAND EN…… NEDERLAND! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Loreen Kronnie - WaarBenJij.nu NEW YORK, IJSLAND EN…… NEDERLAND! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Loreen Kronnie - WaarBenJij.nu

NEW YORK, IJSLAND EN…… NEDERLAND!

Blijf op de hoogte en volg Loreen

28 Januari 2013 | Mexico, Playa del Carmen



Mutsen, handschoenen, vesten, jassen, snowboots, sjaals, nog meer sjaals, dikke sokken, dubbel dekbed en verwarming op standje sauna; zo heb ik de afgelopen week overleefd. Want dat het afzien was, dat heb ik geweten…
Met een temperatuurverschilletje van een kleine 40 graden, kun je het misschien wel voorstellen dat het even een klein beetje wennen was. Gelukkig dat we al konden wennen in het prachtige New York en IJsland, waar we ons fantastische avontuur in stijl hebben afgesloten.

Na een heerlijke laatste massage en luxe diner met mijn spa manager, waar ik helaas niet optimaal van heb kunnen genieten door een uitermate goed getimede buikgriep, begon het echte afscheid nemen. Eenmaal voor de laatste keer in ons Mexicaanse bed, kwam het besef dat we de dag erna toch echt uit Mexico zouden vertrekken.

De vliegreis van Cancun naar JFK is er eentje die ik niet snel zal vergeten, ik zal jullie de details besparen, maar ik was in ieder geval erg blij dat we veilig en wel geland waren... Na een uur waren we de enorme rij voor de douane gepasseerd en kon de reis naar het hotel beginnen. De busreis was behoorlijk bijzonder door de chaotische chauffeur, maar het hotel was erg goed uitgekozen. Ondanks dat de kamer het formaat van een koelkast had, en onze koffers met enig passen en meten geplaatst konden worden, zaten we op nog geen 50 meter van Times Square verwijderd. Het uitzicht vanaf de 28e verdieping was tevens fenomenaal. Onze eerste avond in New York kon beginnen en wij waren er meer dan klaar voor. Helaas had ik me toch behoorlijk verkeken op de kou en waren mijn enige lange broek en 3 vesten niet bestemd tegen de ijzige wind en kou. Gelukkig nam het machtige gevoel dat je krijgt als je rondloopt over Times Square met al haar enorme billboards het over van de kou en waren we vooral verbaasd over de immensiteit van New York.
Om nog meer van NYC te zien besloten we om ’s avonds het Empire State Building een bezoekje te brengen. Wat een gaaf uitzicht heb je van bovenaf zeg! Heel New York was zichtbaar en met alle tienduizenden lichtjes waan je je voor eventjes in een soort sprookje. Jammer alleen dat het op weet ik hoe veel meter hoogte de temperatuur nog lager ligt waardoor we elke keer naar buiten sprintten, snel een foto maakten en weer net zo hard naar binnen renden.
We eindigden bij de Starbucks om even lekker op te warmen en om daarna snel ons bed op te zoeken, waar we overigens heerlijk knus tegen elkaar aan lagen, zodat we de volgende dag optimaal van New York konden genieten.

Om het optimaal genieten zo goed mogelijk te laten verlopen hadden we als echte toeristen alle hotspots aangekruist op onze nerdy stadskaart en kon het genieten beginnen.
Na een typisch Amerikaans ontbijt vervolgden we onze dag met een bezoekje aan het Central Park. Aangezien ik de kou niet meer goed kon verdragen besloot ik dat ik eerst op zoek wilde naar een goede jas en om daarna pas verder te gaan. Een mega afgeprijsde winterjas verder, was ik er helemaal klaar voor om het 9/11 memorial te bezoeken. Voor mij natuurlijk een extra bijzondere gebeurtenis aangezien ik me die dag nog kan herinneren als de dag van gisteren. Ondanks dat ik het behoorlijk indrukwekkend vond, was er niet heel veel te zien waardoor we al snel weer onze weg vervolgden. Dit keer naar het vrijheidsbeeld. We hadden besloten dat we niet helemaal met een boot naar het eiland zouden varen, maar dit beroemde beeld vanaf de waterkant zouden aanschouwen. Met de inzoomfunctie op de camera zou het dan net lijken alsof we hem van dichtbij hebben gezien… Na de Statue of Liberty gingen we met de metro door naar Brooklyn waar we via de bekende Brooklyn Bridge de geweldige skyline hebben gezien en alle verkeerschaos onder ons door hoorden razen. Deze fantastische dag hebben we afgesloten met een indrukwekkende en fantastische Wicked show op Broadway; iets wat je natuurlijk niet mag missen als je in New York bent.

Gelukkig voor ons dat we op dinsdag alles op ons lijstje al hadden gezien, want woensdag regende het pijpenstelen en konden we niet veel meer doen dan winkelen.. Heel erg vervelend.
Naast het uitbreiden van onze wintergarderobe hebben we ook nog een bezoekje gebracht aan de mega M&M store, waar je je ogen uitkijkt. Ook de speelgoedwinkel met enorm reuzenrad in het midden konden we natuurlijk niet overslaan. Helaas voor ons vertrok ons vervoer al om 15.10 uur, wat betekende dat we 4 uur lang op het vliegveld konden ronddwalen…
Ons avontuur in New York zat er al weer op en ik kan niet wachten om een keer in de zomer terug te keren en alles in de zon te aanschouwen, want dat zal vast en zeker een heel andere belevenis zijn. Desondanks heb ik enorm genoten van New York en waande ik me voor eventjes in een soort film. Maar ons avontuur zat er nog niet helemaal op, onze laatste stop hadden we nog in IJsland waar we 24 uur zouden vertoeven…

En ook dat avontuur begon goed. Na een vlucht van een kleine 5 uur, wat tevens onze gehele nacht was, wilden we zo snel mogelijk naar ons hotel toe. Het was inmiddels half 8 en nog pikkedonker. Eenmaal in de taxi, bezorgden wij de arme man volgens mij een soort nachtmerrie. Ten eerste moest deze beste man in het Engels onze vragen beantwoorden en kwamen wij erachter dat het nog minstens 2 uur donker zou blijven en dat het op dat moment een graad of 3 was. Ten tweede hadden wij weer het geluk om in een taxi te stappen bij een chauffeur die de weg niet al te best kende…Wat 5 minuten hoorde te duren, duurde intussen al een klein kwartiertje. De meter werd even stopgezet en de weg werd gevraagd. Gelukkig kwamen we niet veel later bij het hotel aan en was de man ook behoorlijk opgelucht over zijn verrichte taak.
In het hotel konden we gelukkig direct in onze kamer terecht en mochten we ook nog gebruik maken van het ontbijt. Na een snelle opfrisbeurt waren we klaar voor ons enige to do dingetje in IJsland; lekker dobberen in the Blue Lagoon. Het was intussen al bijna 10.00 uur, maar nog steeds pikkedonker. De Blue Lagoon was een fantastische ervaring, het stoom was hoog boven het water te zien en het landschap was meer dan bijzonder. In je bikini wist je niet hoe snel je het warme water van rond de 40 graden in moest duiken waar je heerlijk kon drijven in het hele zoute water. Ondanks dat het bad heel goed zou zijn voor je huid, was mijn haar zelfs na de bescherming van crèmespoeling een bos stro. Na 3 uur rondzwemmen was het weer tijd om terug naar het hotel te keren. De busreis terug was leuker aangezien we nu ook het een en ander van IJsland konden zien, maar helaas regende het ook hier aan een stuk door.
Veel hebben we dan ook niet gezien van IJsland, behalve dan de grauwe lucht en veel donkere uren. Na het eten waren we helemaal gebroken en besloten we om direct ons bed in te duiken om zo de jetlag een beetje tegen te gaan en om fris en fruitig de dag erna in Nederland te arriveren.

Met gezonde spanningen stonden we de volgende morgen veels te vroeg naast ons bed, klaar om terug te keren naar Nederland. Het waaide gruwelijk hard waardoor het vliegtuig op de grond al heen en weer schudde. Do en ik maakten ons klaar voor een heftige vlucht met veel turbulentie. Gelukkig viel dat allemaal erg mee en hebben we zelfs de zonsopgang gezien. Met maar 10 minuten vertraging kwamen we aan op Schiphol waar de zenuwen in een keer op kwamen zetten. Het leek een eeuwigheid te duren voordat eindelijk onze koffers eraan kwamen en ondertussen zagen we al achter de ramen onze families staan. Toen we eindelijk onze koffers hadden wisten we niet hoe snel we naar de aankomsthal moesten lopen waar ik zag dat naast mijn lieve ouders en broertje ook mijn allerliefste vriendinnetje Suzan mee was gekomen om ons een warm welkom te heten in Nederland. Het weerzien was op zijn zachtst gezegd behoorlijk emotioneel. Na een boel geknuffel was het tijd voor onze langverwachte kroket! HEEEEERLIJK!:D
Eenmaal thuis hadden mijn vriendinnetjes mijn kamer helemaal volgehangen met slingers en ballonnen en was er zelfs een verrassingsfeestje georganiseerd voor de volgende dag! Het was zeker een warm welkom in het koude Nederland!

Bedankt iedereen voor dit bijzondere weekend en voor alle lieve berichtjes tijdens de afgelopen 5 maand! Tot het volgende reisdagboekverslag…

  • 28 Januari 2013 - 19:54

    Donique Klein Gunnewiek :

    Zie je dit weekend Loreentje! xxxx uit Londen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loreen

Actief sinds 11 Aug. 2010
Verslag gelezen: 572
Totaal aantal bezoekers 45199

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 04 Augustus 2014

The Latin American Dream

27 Augustus 2012 - 31 Januari 2013

Het mexicaanse avontuur

16 Juli 2012 - 25 Juli 2012

Treinend door Europa

15 Augustus 2010 - 20 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: