Een ongeluk zit in een klein bochtje.... - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Loreen Kronnie - WaarBenJij.nu Een ongeluk zit in een klein bochtje.... - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Loreen Kronnie - WaarBenJij.nu

Een ongeluk zit in een klein bochtje....

Blijf op de hoogte en volg Loreen

17 Maart 2014 | Mexico, Playa del Carmen

Lieve allemaal,

Wauw, wat gaat de tijd toch snel. Vorige week (Nederlandse tijd) zat ik nu volledig te stressen om die verdomde backpack op een fatsoenlijke manier in te pakken en nu (Mexicaanse tijd) lig ik heerlijk op mijn bedje in ons hotelletje na te denken wat we ook alweer de afgelopen week hebben meegemaakt.

Want aan avonturen ook nu weer geen gebrek. Het begon allemaal al in ons allereerste hostel. Deze hadden we in Nederland al geboekt om er zo zeker van te zijn dat we een slaapplek hadden bij aankomst. Want na een reis van ruim 27 uur was een lekker bed geen overbodige luxe. Helaas kwam er weinig terecht van dat lekkere bed.... Moe, hongerig en snakkend na een douche kwamen we aan bij hostel Kankun. Eenmaal binnen wisten we echter niet hoe snel we hier weer weg konden. Nog nooit, maar dan ook nooit, heb ik zoiets walgelijks gezien als hier. De badkamer zag eruit alsof het nog nooit een wasbeurt had gekend; overal lagen haren, kwamen de schimmels je tegemoet en lagen de dode kakkerlakken te wachten totdat ze netjes werden opgeruimd. De bedden zaten ongetwijfeld vol met bedbugs en het plamuur aan de muren kwam je spontaan gedag zeggen. Je snapt dat we hier niet gelukkig van werden en je snapt misschien helemaal hoe wanhopig we toe waren aan een douche dat we zelfs onze ergste nachtmerries opzij hebben gezet en met slippers aan en ogen dicht onder de douche zijn gestapt. (Natuurlijk hebben we deze wel eerst een half uur laten lopen...) Nog nooit was zo'n vieze douche, zo heeerlijk!

's Ochtends waren we om 6 uur al klaarwakker (hallo jetlag!!) en we besloten om geen seconde langer in dit hostel te blijven en om maar gewoon op te staan en richting de ferry naar Isla Mujeres te gaan. Want vandaag stond een heerlijk relax dagje op het prachtige eiland op de planning en Anouk zou hier met dolfijnen gaan zwemmen.

Met onze backpack zijn we een overvolle bus ingestapt waarbij we een heleboel Mexicaantjes een tik om de oren hebben gegeven met de tas. (tja,moeten ze maar plaats maken) Gelukkig vonden we wel vrij snel waar we moesten zijn en hoefden we geen onnodige kilometers te maken in deze onbus.
Eenmaal op het eiland konden we lekker ontspannen en genieten van het prachtige uitzicht en het mooie eiland.

Na een heerlijke nacht in een schoon, fris, koel en leuk hotel was het tijd om het eiland te gaan verkennen met een golfkar.
Na een uitleg over het karretje, kroop Anouk achter het stuur en begon onze ontdekking.
Dat die echter al na 200 meter ruw verstoord werd, was niet helemaal onze bedoeling...

Het ging allemaal zo snel, maar na een iets te hard genomen bocht (nee, er zit inderdaad geen stuurbekrachtiging in een golfkar) lag Suzan op straat, ik overdwars achterin, Anouk verstijft achter het stuur en ons golfkarretje in een innige omhelzing met een groene container. Direct kwamen er van alle kanten mensen onze kant opgesneld, en was ook de lokale politie met 4 man sterk van de partij. Gelukkig waren wij vrijwel ongedeerd (op een blauwe kont, een blauwe arm, een gekneusde duim en een dikke enkel na) en was er wonder boven wonder ook niets kapot waardoor wij direct weer konden doorrijden.

Ik begrijp wel dat het er behoorlijk knullig heeft uitgezien dat drie blonde meiden zich zo in een container hebben weten te manoeuvreren, maar geloof mij; het kon nog ietsje erger...
Want omdat Anouk zich was doodgeschrokken en even een klein beetje angst had ontwikkeld voor dit rijtuig, offerde ik mij wel op om weg te rijden van alle toeschouwers. Helaas had ik echter niet in de gaten dat hij nog in de achteruit stond, waardoor ik dus voor het oog van alle mannen keihard achteruit schoot....
Na nog een 'be careful' van de politie, wisten wij niet hoe snel we daar weg moesten komen...

Gelukkig ging voor de rest alles goed en hebben we vooral genoten van het prachtige eiland en heel hard gelachen om ons ' ongelukje'.

Na Isla Mujeres zijn we naar Playa del Carmen gegaan waar we ongeveer een week verblijven.
Aangezien wij toch wel een beetje luxepoezen zijn, slapen we nu in een heerlijk hotelletje met eigen badkamer/wc en balkonnetje. (en dat voor 9 euries pppn). De ligging is perfect, alles op loopafstand, en de mensen super vriendelijk.

Vrijdag was het dan voor mij eindelijk zo ver om weer terug te gaan naar mijn stageplek en om iedereen weer te zien. Wat was dat te gek zeg! Ik voelde me er direct weer helemaal thuis en vond het vooral super leuk om Suzan en Anouk te laten zien waar ik vorig jaar 5 maanden heb gewoond.

Aangezien het weer een klein beetje tegenvalt (veel bewolking en af en toe een regenbui), hebben we ons schema een klein beetje omgegooid en zijn we gisteren naar Tulum geweest. Tulum is een oude Mayastad waar nog allemaal oude ruïnes staan en dat vooral bekend staat om haar prachtige uitzicht.
Achteraf gezien is het bewolkte weer niet heel slecht voor ons melkwitte Holland huidje, want op deze manier kan het even rustig wennen aan de warme temperaturen en de felle zonnestralen.

Naast onze blonde acties wordt het hier vooral gezien als bijzonder. Lopend door de hoofdstraat van Playa del Carmen worden we dan ook bekogeld met uitspraken als: 'Hey Charlie Angels!', 'Mexican boyfriend for today', en ' Paparazzi wauww'.
In het begin vonden we dit vooral origineel, maar na de tiende keer 'he Charlie Angels', snappen ook wij dat dit alles behalve origineel is....

Inmiddels is het bijna 12.00 uur en is de lucht vooral heel grijs. Anouk en Suzan hebben intussen hun was in een waston in de douche gedaan en ben ik omringd door weer lekker geurende t-shirts, bikini's, broekjes etc.

Wij gaan zo toch maar naar het strand toe en genieten van al het moois!

Bedankt voor alle lieve reacties en tot het volgende verslag ;-)

Muchos besos y saludos!!

  • 17 Maart 2014 - 19:23

    Dorinda:

    Oh lieverd wat super genieten om je reisverslag te lezen!!! Ik zit hier met zoooo'n enorme smile!! Geweldig!! Haha, heeeeel veel abrazos y besos y disfruta mi amor!!! :-D

  • 17 Maart 2014 - 19:23

    Simona Klein Hemmink:

    Hallo Dames,
    Allereerst sorry maar heb helemaal dubbel gelegen om jullie
    Actie! :).
    Aangezien ik in beeldvorming denk- denk ik dat ik nooit meer zonder te lachen langs een container of golfkarretje kan lopen.
    Heb filmpje gezien van Anouk en dolfijnen wat ontzettend GAAF!!!!
    Nog heel veel plezier en ik wacht vol verwachting af naar jullie volgend reisverslag.
    Groetjes simona.

  • 17 Maart 2014 - 19:24

    Sharon:

    Super leuk om te lezen:)! Geniet er maar lekker van schatjes:D:D
    En pas goed op elkaar!
    En doe geen dingen die ik ook niet zou doen:P (niks dus:p haha)

  • 17 Maart 2014 - 19:24

    Laura Schotkamp:

    Wat leuk Suzan en de rest! Leuk geschreven ook ;) herken veel dingetjes van mijn Bali-avontuur. Heel veel plezier en geniet ervan!

  • 17 Maart 2014 - 19:45

    Manon Te Vruchte:

    Ladies! Wat een heerlijk verhaal! Het blijft zich "afspelen" bij mij ;)!!

    Have fun! X Manon

  • 17 Maart 2014 - 19:51

    Jacquelinedijk:

    Heeeeeeeerlijk, ik geniet mee!!!!!

  • 17 Maart 2014 - 19:56

    Donique Klein Gunnewiek :

    Hahaha ik moet heel hard lachen.
    Ik hoorde van het weekend al een verkorte samenvatting van dit verhaal van Elmy, maar wat Simona zegt: ik zie het ook gewoon helemaal voor me!
    Nou lieve brokkenpilootjes, niet zo veel ongelukken meer maken want we willen jullie nog steeds heelhuids weer thuis zien!

    Geniet, geniet, geniet!
    Dan doe ik dat hier met jullie reisverslagen!


  • 17 Maart 2014 - 21:05

    Manique:

    Ladies!
    Wat een wederom fantastisch geformuleerd verhaal.
    Ik zie het ook zo gebeuren!
    Have fun! En ik houd de verhalen in de gaten!
    Gr Manique

  • 17 Maart 2014 - 22:12

    Cindy :

    Haha suffies, wat een heerlijk verhaal! Heel leuk dat we jullie zo kunnen volgen:D
    Hopen dat het weer snel opknapt.
    Heel veel plezier en SUCCES chickass xxxx

  • 18 Maart 2014 - 14:00

    Esmee Ikink:

    Haaha het klinkt gezellig daar!
    Heeel veel plezier verder en de groetjes aan Suzan! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loreen

Actief sinds 11 Aug. 2010
Verslag gelezen: 1087
Totaal aantal bezoekers 45182

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 04 Augustus 2014

The Latin American Dream

27 Augustus 2012 - 31 Januari 2013

Het mexicaanse avontuur

16 Juli 2012 - 25 Juli 2012

Treinend door Europa

15 Augustus 2010 - 20 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: